26 Juli

I fredags kom vi hem från Örnsköldsvik med våran lilla Dixi. Hon är helt galen!! hahaha, imorse vaknade jag av att hon slickade mig i örat och sen börja hon bita i mitt hår... eller hon hållde typ på så hela natten men xD she´s craazy !!

Dixi då hon är en månad gammal :)


Igår var det dåligt väder hela dagen så var inne hela dan tror jag och lekte och gosade med Dixi. På kvällen så såg jag och Frillan film, var först lite tveksam vad jag ville se, men bestämde mig snabbt då jag blev extra sugen på filmen North Country som gick på trean klockan nio.



North Country - Baserad på en verklig händelse

När Josey Aimes återvänder till sin hemstad i North Minnesota efter ett havererat äktenskap, behöver hon ett bra arbete. Som ensamstående mamma med två barn att försörja, vänder hon sig till den dominerande arbetsgivaren i regionen - malmgruvan.
Gruvan har försett grannskapet med arbete i generationer. Jobbet är slitigt, men lönen är bra och de vänskapsband som uppstår mellan arbetarna sträcker sig utanför arbetsplatsen och binder samman familjer och grannar.
Det är en industri som länge dominerats av män, på en plats som är ovan med förändring.
Uppmuntrad av sin väninna Glory, en av få kvinnliga gruvarbetare i stan, ansluter sig Josey till de arbetare som spränger malm ur det gapande berget. Hon känner sig förberedd på ett hårt och många gånger farligt arbete, men att lära sig att stå ut med de trakasserier som de manliga arbetarna utsätter sina kvinnliga arbetskamrater med, visar sig bli den största utmaningen.

Alla ni som inte sett denna film borde faktiskt ta å göra det, den är riktigt bra och har många bra skådisar. Man blir så arg när man ser den eftersom att den är baserad på en verklig händelse, ibland fick jag bara lust att hoppa in i tv:n och slå ner dom fula idioterna, haha man blir seriöst arg :O xD. Var andra gången jag såg den igår, och blir nog inte den sista heller, kan se den hur många gånger som helst... :) hahha



Thomas Curtis och Charlize Theron. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0