För den som orkar...

Lördag
Satt vid datorn hela dagen tyyp :S sen så vart det film på kvällen.... Eye for an eye, tror jag att den hette :)

Söndag
Då mamma och pappa skriker som galningar på en lördagsmorgon så betyder det att vi oftast ska till mormor...
Vart att stressa som fan så fick äta frukost hos mormor ;) sen så vart det ut med skotern å fara och grilla palt xD
Frillan och jag fick fara i förväg för vi skulle fara till Boliden med tessan och jullan och spela bingo. Det var lite klurigt att hitta tillbaka men på nått sätt så körde vi rätt hela vägen och kom till mormor 8 min innnan våran skjuts skulle komma.. ;)
Bingon var skitkul...lr ja vann inget men nästan!! ;O men självklart så vann ju både tessan och Julia :O och Frida fick sidovinst, och jag fick nöja mej med att vara fattig... :( bättre lycka nästa gång.. ;) vi funderar på att fara dit sista dagen på lovet, men får se hur de blir me de ;)



Måndag
Första dagen på temaveckan... började inte så speciellt rolig, fick sitta och lyssna på flera personer i typ tre timmar :S Sen så vart det lunch, och efter det så vart det att fara till Scandic ;) slutade vid två skulle ja tro, så vi for på stan och köpte glass och spionerade... xD plus att tessan fick en kille, :O


Sen på kvällen så gick jag och tessan runt i byn och sålde salamikorv xD gick inte speciellt bra då vi bara sålde 1 korv!! och långeman dissade oss totalt :S Först såg vi hur en tant gick ut från hans hus utan att låsa dörren,å sen när vi kom till dörren så hörde vi hur det bankade inne i huset o när vi plinga på så vart det knäpptyst,:O scaaary...
Inte nog med det, när vi plingade på hos en tant och jag skulle säga min replik; Vill ni beställa salamikorv...? så vart det ist; Vill ni beställa salamiklorlne..? typ nått sånt xD min svenska är inte som den ska... :S
När jag och tessan kom tillbaka hem till mig som två isbitar så vart det fika, inte det godaste men de funka.. ;) och tessan fick hicka(som vanligt) för hon skratta så mke xD





Tisdag
Vart nästan samma sak den här morgonen med, fast mke roligare personer som pratade, speciellt den där gubben som började sjunga någon låt som han hade typ gjort?.. :O xD
På lunchen så "skyndade" vi oss att äta och sen springa till coop :D vart just och pass att vi hann till hörsalen där vi skulle se en film. Filmen lagga så vi fick gå till klassrummet och se den på den vanliga tv:n.. :/
Det var någon tysk film, The Wave tror ja den hette... inte världens bästa, men den funka :) 




V
id middagstiden så vandrade jag och frillan till sara och emelie...
Sara och Frida gjorde läxa, och ja å Emelie fulade oss på msn å fick senare veta vem som tydligen var Emelie och Saras fyrmening... xD ahhaha
Sen for ja o frillan hem för att se Desperate Housewives, men då vare tydligen hockey !!
Nördiga som vi är så satte vi oss och såg filmen Mean Girls :)



Onsdag
På morgonen hade vi typ 4 hörn... sen så skulle vi gå till västerbottensteatern för studiebesök, och vad hände då?.. jo då ja ska gå över vägen så kommer en bil och håller på att köra på mig!! killen i bilen vevar ner rutan och typ skäller på mig och skryter om sina bromsar som räddade mitt liv... :S ahhaha ojojoj...
På teatern så var det nån gubbe som snackade segare än segast :/ förstod inte ett skit. Sen så visade han oss runt och efter det så vart det att äta på Balder.
Vi fick ca två timmars lunch så vandra omkring på stan i evigheter och tjockade oss me butterbulle <3 jag och tessan kom fram till att det var den godaste vi någonsin ahde ätit :O
Iaf sen så åkte hela klassen buss till Reklam City, bussen gjorde världens omväg för att komma dit.. :S Efter att en kille visat oss runt i typ en timma for vi tillbaka till busstation, sprang på godisvågen och sen tog vi bussen hem.


På kvällen kom Sara och Emelie hit å vi nörda läxa xD


Torsdag
Matilda kom aldrig till skolan idag.. blev faktiskt lite orolig :O vet fortfarande inte vars hon var men... :S
Iaf på morgonen så gick vi runt och intervjua människor, eller människor som jobbar på kioskar xD var extra noga idag då ja skulle gå över vägen så ja inte skulle dö... :]
Sen hade ja, tessan, emelie och linnea typ ett långt hål tills klassen skulle samlas igen så vi hann tom sälja två salamikorvar!! :O
Efter att vi hade samlats alla så hade vi 40 min lunch och sen så skulle vi vandra bort mot lejonströmsbron för att grilla med laget :) Vart inte så mke grillat men vi drack iaf lite grann... alltså äppeldricka ;) och tessan fick joakims handsvett rakt i drickan !!!!!!!!! xD MOAHAHHAHAHAHHAHAH !! (A)
Vi försökte också vinna i några tävlingar som lärarna hade fixat, typ sånna här; hur mkt väger påsen? iaf så sög vi, eller jag var ganska nära en gång men då vann Sara ist xD
Plus att det var typ fem stycken från våran klass som vann i tävlingarna och det var typ 7 tävlingar skulle ja tro? inte dåliga... ;D


Oj shiit! glömde berätta vad som hände på lunchen idag, det var någon typ kebabsplittgryta till lunch idag, osm man aldrig riktigt vet vad den innehåller. Iaf så satt vi där och åt å plöstligt så känner jag någon hård bit i min mun, jag får panik och spottar ut det, och självklart så ligger det ett ben eller typ en konstig klo på min bricka... fyfan!!
Skulle inte maten bli bättre efter sportlovet?!! först en larv och nu en klo/ben??!??! jovisst, maten har ju verkligen blivit  godare...



Dagen slutade iaf runt halv två, så jag, Lina, Tessan och Emelie gick till Ica eftersom att våran buss kommer halv tre...
Jag och tessan köpte godis sen så vart det att gå tillbaka och vänta på bussen. Det var proppat i bussen så vi fick sitta där man igentligen ska ha typ väskor, och då ja skulle av så skulle Lina försöka trycka på stopp men hon sög typ och tessan med så jag fick gå från Lina ända hem till mig... :(



Min dag slutade faktiskt inte där...
N
är ja kom hem så följde jag mamma till stan för att köpa påskgodis :]
Iaf då vi ska fara och tanka så är det värsta långa kön och just då mamma svänger in i kön så backar killen framför oss och kör rakt in i våran vackra gröna bil !! :O
Mamma går ut och tar ett snack med killen och just efter att killen har farit så kommer pappa i våran blåa bil och mamma berättar vad som hände, pappa får självklart ett lagganfall och ja säger bara tur för killen att han hann och fly innan pappa kom...



Ikv har ja inte gjort något alls, förutom suttit vid tv:n och datorn såklart...
Ska fara tidigt till mormor imorrn och sova där typ hela helgen :) blir nog mke skoter på dan och film på kvällen :) och inte nog med det, när vi kommer hem från mormor så ska vi nästa vecka fara till fjällen. Samma ställe som förut, alltså Kittelfjäll, hoppas på att stugan är större den här gången... o hoppas ja inte blir en röding där borta som pappa blev förra gången, :S ingen vacker syn..



S
ka sluta skriva nu, vart ett jobbigt långt inlägg idag... :S
Komihåg att ring lr sms:a mej medans jag är borta, kan bli lite långtråkigt uppe i fjällen ensam med sin familj,..

0703436345 !! (:

GLAAAAAAAD PÅSK !! ;D   



/ "Josefine Lundström, den påkörde.."








 

Kommentarer
Postat av: Matilad

ja ser filmen med alla hahahahXD

2009-04-15 @ 14:41:13
URL: http://seeyasoon.blogg.se/
Postat av: Matilad

ja ser filmen med alla hahahahXD

2009-04-15 @ 14:41:28
URL: http://seeyasoon.blogg.se/
Postat av: Matilad

varför laggar de alltid när man skickar kommentarer?

2009-04-15 @ 14:41:54
URL: http://seeyasoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0